Persbericht: NS is nieuwe Google?

Deze week start NS met een arbeidsmarktcampagne om onder andere 150 IT-developers aan te trekken. Ten opzichte van vorig jaar zoekt NS twee keer zoveel IT-specialisten met een hbo- of wo-achtergrond. Mascha van der Heijden, manager recruitment NS: “Waar we voorheen meer werkten met externe specialisten, kiezen we er nu voor om deze deskundigen in huis te halen.” Doelstelling van de campagne is de bekendheid en voorkeur voor NS als werkgever te vergroten. De campagne loopt vier weken op radio, online en social media.

“Uit onderzoek van SAMR onder ruim 2.900 NS’ers is gebleken dat waarden als: ruimte voor ontwikkeling, vrijheid om je werk te doen zoals jij dat wilt, dynamiek in je werk en impact hebben op de reis van miljoenen mensen belangrijke aspecten zijn voor het werkplezier van collega’s. Deze waarden laten we zien in de nieuwe campagne. We hebben er bewust voor gekozen om collega’s – en niet modellen – in hun eigen woorden te laten vertellen waarom ze werken voor NS”, vertelt Brendan Jawetz, NS arbeidsmarktadviseur.

Nullen en enen
Bij NS denken mensen al gauw aan goed zichtbare functies als hoofdconducteur of machinist. Van der Heijden: “De NS app, het inchecken bij de poortjes, de logistieke planning van onze 13.000 operationele medewerkers en onze treinen, de kaartautomaten, wifi en de televisieschermen in de treinen, hierachter gaat het werk van onze IT-developers schuil. IT speelt dan ook een grote rol binnen NS. Uit het onderzoek bleek dat IT’ers binnen NS het waarderen dat zij creatieve oplossingen kunnen bieden met behulp van nieuwe technologie.”

Kijk voor meer informatie op: https://werkenbijns.nl/werkgebieden/it/developers/

Bron: Nieuwsbericht NS